Par komunikāciju ar mediķiem un medicīnas iestādēm – 2.daļa. Elektroniskā pieteikšanās.

3. novembris. 2022

Iepriekšējā blogā rakstīju par saviem piedzīvojumiem ar neatliekamās palīdzības izsaukšanu ar SMS un kontaktēšanos ar medicīnas darbiniekiem slimnīcā. Turpinājumā - par mēģinājumiem pieteikties uz izmeklējumiem elektroniski.

Tātad, tuvākajā veselības centrā uz jautājumu, kad var piereģistrēties uz izmeklējumu man atcirta: zvaniet pirmajā novembrī! Bet tā, ka man zvanīšana sagādā milzīgu stresu, devos uz mājām un sāku meklēt pieteikšanas iespējas elektroniski.

Pieteikšanās formas dažādu medicīnas iestāžu mājaslapās ir atšķirīgas. Dažās lapās var orientēties labi, citur tas ir sarežģīti. Pietiekami labi orientējos medicīniskajā terminoloģijā, un vajadzīgo  izmeklējumu varu atrast. Ir varianti pieteikties uz izmeklējumiem Rēzeknē, Siguldā un citur. Bet tad atrodu it kā piemērotu variantu kādā Rīgas slimnīcā. Jau sākumlapā ir links uz e-komunikāciju, un nospiežu “Pieteikties”:

e-komunikācija

Seko anketa, kuru izpildu. Priecājos, ka jau formā varu norādīt, ka man ir dzirdes traucējumi, tāds lodziņš tur ir. Tiesa, ir  lielas problēmas norādīt vēlamo dienu. Labi zinu par garajām rindām, bet nav ne jausmas, cik tieši garas tās ir pie konkrētajiem speciālistiem. Taču ierakstu, ka tuvākajās dienās. Ar piezīmi, ka var arī vēlāk. 

e-pieteikums

Nu tik gaidīt atbildi, kurai jāpienāk nākamās dienas laikā!

Nākamā diena pienāk, man atkal telefonā neatbildētais zvans. Vēlāk pienāk e-pasts no medicīnas iestādes. Diemžēl mani reģistrēt nevarēs, jo saziņa pa telefonu. Vai arī lai nākot klātienē un ņemot līdzi atbalsta personu. Atbildēt uz šo e-pastu nevar, jo tas ir NoReply (slimnīcas nosaukumu un kontaktus izdzēsu).

No reply

Turpinu meklēt internetā citus variantus, kur nav jāsazinās telefoniski. Pārbaudu kāda veselības centra mājaslapu.  Iekrīt acī, ka pieteikšanās uz valsts apmaksātajiem izmeklējumiem iespējama tikai telefoniski. Tikai! Nez, kas tā par vides pieejamību???

izmeklējumi

Turpinu meklējumus. Atrodu citu  variantu, šoreiz formā e-veselibaspunkts. Tur  jāreģistrējas ar e-Latvija palīdzību, bet to es to jau kādreiz esmu izdarījusi. Sameklēju vajadzīgo speciālistu, brīvo laiku un piesakos.

pieteikums

Tūlīt arī atnāk ziņa uz e-pastu, ka pieraksts apstiprināts!

apstiprināts

Manuprāt, reģistrēšanās e-Veselības Punktā ir vissakarīgākā, turklāt ar iespēju vajadzības gadījumā turpat no vizītes atteikties.

Vienīgā problēma, ka uz izmeklējumiem valsts apmaksāto šogad laiku nevarēju atrast  gandrīz nekur, ja neskaita vakcināciju. Nākamajā gadā dažas brīvas vietas pamanīju, bet visas pie speciālistiem diezgan tālu no Rīgas.

izmeklejumi

Pārbaudīju arī portālu Rinda pie ārsta (rindapiearsta.lv) – manuprāt, tajā ir diezgan grūti orientēties. Cits portāls Epoliklinika.lv aizved uz to pašu e Veselības punktu.

Rīgas veselības centra mājaslapā pieraksta veidlapa līdzīga, bet drusku savādāka nekā e-pierakstā, un tur problēmas var sagādāt “Vēlamā datuma” izvēle, jo ar tiem laikiem neko nevar zināt.

Rīgas veselības centrs

 

Aptaujājot paziņas,  uzzināju, ka ir ģimenes ārsti,  kuri sev izveidojuši vienkāršas mājaslapas internetā. Kāpēc tā nevarētu darīt arī citi?  Noteikti jāpanāk, lai elektroniski varētu reģistrēties pie visiem ārstiem, un lai internetā visur būtu atrodams arī  pieejamais darba laiks. Kaut vai nākamajā gadā.

Kad tuvojās e-veselības punktā pieteiktās vizītes laiks, atkal telefonā konstatēju neatbildētu zvanu no medicīnas iestādes reģistratūras. Taču tūlīt pat pienāca arī īsziņa ar atgādinājumu, ka esmu pieteikusies rīt tikos un tikos, jāņem līdzi sejas maska, un maksa par vizīti tik un tik, kas jāsamaksā reģistratūrā. Ja nevar ierasties, lūgums sazināties.

Noteiktajā laika ierados,  masku uzliku, naudu samaksāju, kabinetu atradu, izmeklējumus izdarīju. Daktere runāja lēni un saprotami. Izmeklējuma rezultātus saņēmu.

 

******

Vēlāka piebilde. No sākumā minētās slimnīcas, kurā biju mēģinājusi pieteikties elektroniski, bet saņēmusi “NoReply” atbildi, vēlāk e-pastā atnāca vēstule ar atvainošanos. Ar zvanu centra operatoriem esot veiktas atkārtotas mācības par e-pieraksta pieteikumu apstrādi.

Atvainošanos pieņēmu.

 

 

Iespējams,  stāstam būs vēl citi turpinājumi.

 

Raksta pirmo daļu lasiet šeit: https://www.apeirons.lv/par-komunikaciju-ar-medikiem-un-medicinas-iestadem/

Raksta trešo daļu lasiet šeit: https://www.apeirons.lv/par-komunikaciju-ar-medikiem-un-medicinas-iestadem-3-divaina-sarakste/

Režīmi ar pastiprinātu kontrastu

Aa
Aa
Aa