Daugavas promenāde no Vecrīgas līdz Salu tiltam

12. marts. 2021

Daugavas labajā krastā gar upi no Vecrīgas (Vanšu tilta) līdz Salu tiltam stiepjas promenāde. Lieliska vieta, kur pašā pilsētas centrā baudīt ūdens tuvumu un doties pastaigās.

Promenādi no Vecrīgas centrālās daļas un no Maskavas forštates nošķir ielas ar dzīvu satiksmi.  Svarīgi zināt, kur atrodas gājēju pārejas, jo tās atrodas diezgan tālu viena no otras.

Pastaigu var sadalīt vairākos posmos. Izturīgākie var mērot pat vairākus kilometrus jau no Pasažieru ostas puses (Eksporta iela), kur ir gājēju pāreja Elizabetes ielas krustojumā un pie ceļa uz ostu. Tur celiņš gar Daugavu nav nav promenāde, bet asfaltēts un izbraucams. Nākamā vieta, kur var sākt “ceļojumu”, ir Vanšu tilts, bet tur būs jāizmanto lifts. Nākamā pāreja ir pie Poļu gātes. Šeit krastmalā atrodas skulptūra “Lielais Kristaps”.

Gājēju pāreja pie Lielā Kristapa. Neuztraucieties, pa labi ir  lēzena nobrauktuve!

kristaps

Gājēju pāreja pie Bīskapa gātes.

Poļu gāte

Promenādes daļā, kas stiepjas gar Vecrīgu, pietauvojas Daugavas ekskursiju kuģīši.  Iekļūt dažos gan varētu būt problēma…

kuģītis

Stabs, stabs, stabs… Kāpēc nebraucam pa pašu krastmalu? Tur gan uz augšu, gan uz leju ir kāpnes!

stabs

Krastmala pie Dzelzceļa tilta

Krastmala

krastamala

Šajā vietā ar Daugavu sasveicinās pilsētas kanāls.  Sākotnēji tā bija bīstama vieta.

kanāls

Tagad ir vairāk barjeru.

barjeras

Augšā, gar Ģenerāļa Radziņa krastmalu, ir veloceļš. Pa labi – lēzena nobrauktuve. Pa to var šķērsot kanālu.

veloceļš

Nobrauktuve

Otrā pusē kanālam ir brīdinājuma zīme…

brīdinājums

Te ir vairākas atpūtas vietas

atpūtas vieta

Skatu platformas

skatu platforma

Pa tuneli var nokļūt uz Spīķeriem. Pretējā pusē ir ne tikai trepes, bet arī lēzena uzbrauktuve.

tunelis

Uzbrauktuve

Ir vērts apmeklēt arī Spīķeru kvartālu. Te ir koncertzāle, Rīgas Geto un Latvijas Holokausta muzejs. Pēc tam var atgriezties krastmalā.

Spīķeru kvartāls

Pēdējā pāreja ir pie Turgeņeva ielas. Te ir arī skeitborda laukums

Pāreja
Ja ir vēlēšanās, pastaigu var turpināt zem Salu tilta un vēl tālāk Ķengaraga virzienā, bet tad jau tā vairs nebūs pastaiga, bet krietns pārgājiens…

Krastmala ir skaista arī vēlu vakarā.