Pārbaudījumi. Ar elektrisko ratiņkrēslu autobusā

5. februāris. 2016

Man nepatīk rakstīt par negācijām sabiedrībā, bet tā kā sadarbojos ar dažādiem vides pieejamības ekspertiem, varu arī atklāti izteikties par vides pieejamību sabiedriskajā transportā. Mans konstatējums – nav pieejamības.

Kā jau iepriekšējā rakstā rakstīju, pagājušā gadā es sāku izmantot elektrisko ratiņkrēslu. Šajā sakarā rodas pilnīgi cits skatījums uz sabiedrībā notiekošo. Tā kā strādāju subsidētajā darba vietā, katru dienu nākās izmantot sabiedrisko transportu. To izmantoju arī svētdienās, jo apmeklēju arī dažāda veida pasākumus, galvenokārt turnīrus dambretē.

Visnesakārtotākā autobusa pietura, kuru nākas izmantot, šķiet pietura “Elizabetes iela”, kur bez “Rīgas satiksmes” autobusiem, piestāj arī Baldones un Olaines autobusi. Šie autobusi vienmēr cenšas nostāties pie pieturas zīmes. Sakarā ar to, pilsētas autobusiem būtībā “nav kur palikt” un tie nostājas rindas beigās, kur nav iespējams izlaist pandusu. Reizēm, redzot šoferu pūles piebraukt pie ietves, pamāju ar roku, lai nepūlas un brauc prom. Vienkārši žēl paliek šī nesakārtotības “konkurences”.

Vēlos pastāstīt par pašiem autobusiem. Pašlaik apritē ir triju veidu autobusi – bez pandusiem, jo tie ir ar kāpnēm, ar mehāniski izliekamiem pandusiem un automātiski izstumjamiem pandusiem. Nerunāsim par autobusiem ar kāpnēm un bez pandusiem, jo tajos cilvēks ratiņkrēslā vispār netiek iekšā. Mani cilvēki pat ir piedāvājuši tajos iecelt. Atsakos, jo elektriskais ratiņkrēsls sver aptuveni 70 kg plus mans svars un kā tikt no autobusa ārā!!! Runājot par mehāniski izliekamiem pandusiem, esmu konstatējis, ka tie ir par stāvu. Tas arī ir atkarīgs no pašas pieturas augstuma. Šādos gadījumos cenšos braukt no autobusa atmugururiski, jo man ir gadījies nolauzt ratiņkrēslam kāju balstus. Ziemas laikā šoferi arī pret šiem izliekamiem pandusiem nevērīgi izturas. Zem šiem pandusiem sakrājās sniegs vai dubļi, un tos nevar aizvērt, līdz ar to nevar arī aizvērt durvis – jātīra mēsli zem tā. Ir gadījies justies vainīgam – kavēt transporta grafiku.

Vislabākie ir automātiski izlaižamie pandusi, kuri ir tikpat kā katrā trolejbusā. Lai tie darbotos, zināmu daļas atbildības ziemas laikā jāuzņemas sētniekiem!!! Jā, tieši viņi ir atbildīgi par sabiedrisko transportu pieturu tīrību. Ir pieredzēti gadījumi, kad nav iespējams izlaist automātisko pandusu, jo tas atduras pret netīrīto sniegu…

2016-01-19 16:45:46

Režīmi ar pastiprinātu kontrastu

Aa
Aa
Aa